Me asutaan kaupungissa, ihan keskustan lähellä. Minä olen citykissa, vaikka olenkin maalta kotoisin. Alexander on syntyjäänkin kaupunkilainen, ja se väitti minua maalaistollukaksi. Itse on maalla kuin kala kuivalla maalla, hölmistyneenä.

Vaikka asutaankin keskellä kaupunkia, niin heti tien toisella puolella on pieni metsäalue, joka vie ylempänä olevalle kampusalueelle. Siellä me käydään mamman kanssa 1-2 kertaa viikossa ulkoilemassa, nyt kesällä ollaan käyty harvemmin, mutta tällä viikolla olen päässyt jo kahdesti. Metsässä ulkoilu avartaa maailmankuvaa ja tuo vaihtelua, koska päivittäinen ulkoilu tapahtuu vain pihassa.

Minä olen oikea metsäkissa, paljon enemmän kuin Alexander joka on rodultaan mukamas oikea metsäkissa. Sitä kiinnostaa vain ötökät, ja pihan tarjonta on sille tarpeeksi. Se ei liiku metsässä mihinkään, kököttää vain paikoillaan ja sitä vähän pelottaakin. Minä olen rohkea, tykkään haistella kaikenlaista siellä, mm. koirien hajuja (ihmiset ulkoiluttaa siellä paljon koiriaan), vaania lintuja ja muuta hauskaa. Joskus mennään mamman kanssa sinne ylös asti, siellä on kävelytie ja rakennuksia, siitä kävelee jokun verran ihmisiä. Niillä riittää citykissassa ihmettelemistä!

Ennen kuin ylittää tien, täytyy katsoa oikealle ja vasemmalle ettei tule autoja. Sitten kun on ylittänyt tien ja vähän aikaa poseerannut ihmetteleville ohikulkijoille, voi astua metsään ja maistella vähän ruohoa. Takana näkyy tie ja meidän taloa.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Sitten voi puskea pensaita ja muita kasveja, jättää niihin oman hajunsa. Myös puut pitää raapia hyviksi, joskus voi harkita niihin kiipeämistäkin.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Kasveissa ja kukissa riitti paljon ihmeteltävää, ne kun tuoksuukin niin hyvältä.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Yliopiston puutarhassa ruoho oli tosi vihreää, kosteaa ja viileää. Siinä oli kuumalla kiva tassutella.

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Pihaan tultaessa Alexander oli ihmeissään ja mietti missä käytiin, se kun oli sen ajan ollut oman mammansa kanssa pihassa nauttimassa kesäpäivästä. Se vähän sitten protestoikin, vai liekkö pyytää tässä Namia seurakseen pihanurmelle:

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Onnistuneen metsäretken jälkeen voi hetken rentoutua ennen sisälle menoa omalla, tutulla ja turvallisella pihamaalla:

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Hauskoja metsä- tai ulkoiluretkiä kaikille!