Terve taas kaikille! Täällä kirjoittelee talon pörröisin otus, Tuiskupäiden ruhtinas ja niin edelleen... No sanokaa Alek Petrovsky vaan. Sen mukaanhan minä olen nimeni saanut, vai kuinka? Hihii, hauskaa muuten, googletettiin tädin kanssa juuri Alek Petrovsky, ja meidän blogi tuli ensimmäisenä... No, ehkä joku kuitenkin tietää, kenestä on oikeasti kysymys.

Niin no, nyt en kuitenkaan tullut puhumaan niistä sellaisista TV-sarjoista tai meistä Alekeista... Olen pienessä Tuiskupäässäni miettinyt ja pohtinut kovasti kesäkissa-asiaa. Ulkona metsässä tänäänkin käyskennellessäni totesin, että vaikka kuinka olikin ärsyttävää kun äiti häiritsi säksätystäni roikkuessaan flexin päässä, en silti haluaisi olla siellä yksin. Yksin kylmässä ja pimeässä, pieni Tuisku. Tai pieni Eetu tai Madde, Madde ei pärjää kotonakaan hetkeäkään yksin! Miten ne sadat pienet kissat, joita hylätään joka kesä, sitten pärjäävät?

Kotona möngin vallan hauskaan paperikassiin suuren rapinan kera, ja jäin sinne pohtimaan tätä asiaa. Mitä jos minut vain heitettäisiin pois, hylättäisiin, niinkun ne monet muut kissat syksyisin. Mitä sitten tekisin, mihin menisin, kun ei kukaan enää huolisi? Ei me kissat itseksemme pärjätä, tulisi kylmä, vilu ja nälkä. Ja sitten ei enää mitään.

IMG_4231m-large.jpg

Hyvähän meillä täällä on, aina joku ottaa syliin ja antaa ruokaa jos vähänkin piippaa. Uloskin me päästään tarhan ansiosta milloin halutaan, ja metsäänkin hyvin useasti. Aina on lämmin paikka, johon käpertyä nukkumaan, ja rapiseva leluhiiri, jota läimäyttää tassulla. Ei kaikilla niitä ole, eikä pienen Alekin mieli voi sellaista ymmärtää. Miten voidaan ottaa ja sitten heittää pois...

IMG_4230m-large.jpg

Äiti nosti minut leikkisästi paperikassissani ylös, ja sanoi, että viedäänpäs roskat. Ei minun tarvinnut pelätä, eihän äiti minua koskaan mihinkään heittäisi. Olen talon rakkain rusinapulla, yksi kolmesta keskipisteestä. Minua rakastetaan ja minusta välitetään, niinkuin muistakin, Eetullekin sanottiin ja kirjoitettiin näyttelyssä näin: "Clearly loved very much by his owner!" Voi kunpa yhtäkään kissaa ei tänä kesänä heitettäisi pois, jätettäisi yksin, hylättäisi ja unohdettaisi kylmään. Sitä minä, ja me kaikki toivotaan, oikein kissansydämen pohjasta saakka.

IMG_4228m-large.jpg

IMG_4222m-large.jpg