Viikonloppuna sain taas herkkuja. Ensin perjantaina mamma kävi ostamassa mulle silakkafileitä, jotka se sitten pilkkoi pieniksi paloiksi ja sain syödä ne raakana. Sitten mamma pakasti ne loput 300 g ja nyt saan kuulemma niitä kerran viikossa, kun lohikuutiot loppui. No joo, sitten lauantaina kuitenkin bongasin, että mamma oli ostanut Pouttu maustamattomia possunsuikaleita 400 g! Vihdoinkin, ne olikin jo loppunut pakastimesta.

Tyhmä mamma yritti antaa mulle jotain Animonda Rafinea, mutta miksi ihmeessä mä olisin sitä syönyt, kun näin suikaleet? Mamma rupesi päivittelemään, että eka se pulittaa euron per 100 g jotain laadukasta mössöä, ja sitten mä en suostu edes syömään sitä. Onneksi tuota hirveää Rafiena oli vain se yksi pussi. Kuitenkin, sitten sanoin ei raksuillekin, ja lopulta se tuli, suikaleateria! Söin kaikki kerralla ja nuolin kupinkin, moneen viikkoon en ollut saanut tuoretta, pakastamatonta, raakaa suikaleateriaa. Nanman, siinä vinkki kaikille pienille ja rimppakinttuisille minikolleille, syökää suikaleita, niin teistä tulee samanlaisia kuin minä ja Reeti ja Jimi, sekä muut jotka tykkää suikalelihasta.

Siinä sitten mammalle tuuminkin, että mikä olisi paras joululahja minulle. Joululahjalistaani täten teen ensimmäisen merkinnän, 100 pakettia raakoja possunsuikaleita! Mamma höpisi, etten minä sellaista määrää jaksa syödäkään, kun yksi paketti on aina 400 tai 500 g, mutta toivonpa kuitenkin.

Oli miten oli, niin mamma teki taas törkeän tempun. Laittoin loput lihat pakkaseen. Onneksi mamma sanoi, että oli pakastanut salaa vielä toisenkin paketin, joten nyt minulle on melkein kilon verran suikaleita pakastimessa, sekä tietysti nuo ärsyttävät märkäruoat ja raksut. Mamma sanoo, että se yrittää vähän opettaa mua pois suikaleista, kun kesällä ei mulle muu maistunut, ja sain suikaleita joka päivä. Minua ei opeteta mihinkään, joten taidankin mennä taas vähän kerjäämään, vaikka sainkin jo iltaruoan (jauhelihaa)...

Tässä kuitenkin pari kuvaa minusta pakastuspuuhissa, sekä yksi ihan uunituore poseerauskuva.

250612.jpg

250614.jpg

250616.jpg