Vähän aikaa sitten kotiuduttiin näyttelystä, oli mamman mielestä ihanan lyhyt näyttelypäivä kun jo klo 16.30 oli koko lasti autossa. Pieni näyttelyhän se oli, 240 kissaa tuntui vähältä kun Jyväskylässä oli yli 500. Mamma ja täti tustustui moneen uuteen kaveriin, pääasiassa noihin Norjalaisten Metsäkissojen ihmisiin ja kasvattajiin. Mutta olipa siellä semmoinenkin pikkusissi kuin Nikka, aika nätti pikku tytteli.

Mukaan tarttui Almo Naturea, sekä tavallista että Light-versiota sekä Feline Portaa. Niin ja viisi näytepussia Royal Caninia. Eli ihan tyhjin käsin ei taas lähdetty.

Ja vitsit, me nähtiin se, just se. Nimittäin Mintun mies, se suuri ja komea ja upea Ramses! No ei mikään paras kuva siitä, mutta se taas otti ja voitti KPA:n (Kategorian Paras Aikuinen)!

568776.jpg

Sitten itse asiaan. Mä olin kuulemma vähän pahalla päällä, no ehkä olinkin kun suututti kun piti kesken unien aina herättää. Ja sitten tuomari hölskytti mun masua niin vähän sitten sille örisin. Se oli sellainen "showtuomari", ei oikein kirjoittanut mitään kunnollista vaan näin:

XXL boy --> a real Gardfield who loves his food! He is dressed for party with gloves and in tuxeedo! Cool boy, but not so happy today here! Mama's boy!

Ja sitten ton Mama's boy oli ympyröity iiiisolla sydämmellä. Arvostelutulos oli kolmas, Romeo oli 1. ja Lasse 2. Tuomari oli Thea Friskovec. Se mielestä mä olen liian lihava, että tehodieetille vaan kuulemma...

Tässä minä häkissä ja ruusukekin näkyy:

568808.jpg

Sitten vielä tuo todellinen pikku yllättäjä, tai siksi ne sitä kutsui. Alexanderilla ei ollut vastustajia joten se oli suoraan EX1, mutta entäs sitten: Pikkuinen meni ja voitti Värin Paras -valinnassa kaksi aikuista IC-tasoista urosta sekä nuoren kilpparineidon, ollen siis VP! Se on kuulemma hieno tulos pennulta, yleensä kehittyneemmät voittaa. TP-valinnoissa Alex hävisi upeaturkkiselle nuorelle neidolle, joka voitti paneelissa ja oli siis loppujen lopuksi KPP (niinkuin kuulemma eilenkin).

Joo, tässä se rääpäle EX-ruusukkeen ja VP-mitalin kanssa:

568823.jpg

Kahden viikon päästä sitten mamman sanoman mukaan minä vähän laihempana ja Alexander parempiturkkisena uudestaan. Painitaan nyt pahimmat höyryt ulos, levätään, ja sitten nenät kohti uusia haasteita!