Myöpäs lähetään tänään mamman kanssa taas reissaamaan, tällä kertaa vähän tuonne idemmäs Suomea. Illalla ajellaan ensin Kangasniemelle mökille, joka onkin minulle ihan tuttu paikka, ja vietellään siellä sitten sunnuntaipäivää. Sunnuntaina iltapäivällä jatketaan matkaa bussilla kohti Savonlinnaa, vähän jännittää, sillä en ole koskaan ennen ollut bussissa! Mamma miettii, millaista huutoa saadaan kuunnella. Jaa-a...

IMG_5095m-large.jpg

Savonlinna se vasta onkin melkoinen kaupunki. Siellä on virtaavaa vettä, kukkivia puistoja ja siellä keskellä suuri ja ylväs linna. Kaupunki on täynnä turisteja, mutta meille se ei ole mikään vieras paikka, onhan minun mummo sieltä kotoisin. Mamman mielestä se on ihan mukava kaupunki, ja erityisesti aidot lihapiirakat eli lörtsyt kuuluu joka kesään. Saankohan minä maistaa?

Jostain syystä minulle ei ole ostettu oopperalippua. Linnaankaan en kuulemma pääse, mikä on kyllä vääryyttä, kun sinne asti kuitenkin mennään. Minähän voisin seikkailla siellä linnassa sillä aikaa kun mummot ja mammat on oopperassa, eikö niin... Kun ei minua niin ne Shakespearet ja muut kiinnosta.

No, joka tapauksessa. Blogiin tulee nyt taas yksi (ja ehkä valitettavasti viimeinen tänä kesänä) kesätauko, ja takaisin tullaan torstaina. Silloin on varmaan jo pienet näyttelyjännitykset ja tunnelmat päällä, ainakin mammalla. Minähän en jännitä mitään, sopii niiden tuomareiden jännittää kun tällaisen komistuksen saavat pöydälleen! Nautin nyt tästä ilmasta ja tarhasta niin kauan kuin voin, ennenkuin taas pakataan autoon. Hauskaa viikonloppua ja kesäilmoja kaikille!

IMG_5099m-large.jpg