Tulin äsken miettineeksi, että isät on ihan hirmuisen tärkeitä. Vaikka meillä kissoilla ne isät ei yleensä kovin paljon lapsenhoitoon osallistu, niin niiltä kuulemma perii kaikkia juttuja. Ehkä mäkään en olisi punainen tai luonteeltani kultapoika, jos mun isä ei olisi ollut. Mamma sanoo, että mun isäni on punavalkoinen joko täplillä tai tiikerikuvioilla. Niin, ja mun isän nimi on Tilli, ja tätä nykyä se on leikattu. Nämä on siis ihan luulotietoja, tietenkään sitä ei voi ihan varmaksi tietää, kuka mun isä on. Mun äiti on kuitenkin ihan varma, se on kilpikonnatiikerivalkoinen Nelli, jolta olen ehkä perinyt tuota mun luonnettani.

Tiesittekö, että mä olen itsekin isä? Mut leikattiin vasta kesällä 2004, eli kahden vuoden iässä, koska silloin vasta varsinaisesti muutin tähän kotiini, sitä ennen olin tuolla syntymäkodissani ja kävin aina välillä kylässä täällä nykyisessä kodissa. Kuitenkin, minä olen neljän palleron isä, ne syntyivät alkukesällä 2004, jonka jälkeen mut siis kiireen vilkkaan leikattiin. Kakaroiden nimet oli Neptunus (punatiikerivalkoinen), Sulo (punatiikeriharlekiini), Hoopo (ruskeatiikerivalkoinen) ja Lilli (kilpikonnatiikerivalkoinen). En tiedä, mitä pennuilleni tätä nykyä kuuluu, ne muuttivat kaikki uusiin koteihinsa sitten ajallaan. En paljon osallistunut vauvojen hoitoon, mutta rakkaita ne olivat silti. Enää en kyllä siihen hommaan ryhtyisi, ei mammakaan varmaan tykkäisi.

Vähän mua harmittaa, kun mun lapsista ei ole muita kuin paperikuvia. Jos kuitenkin haluatte kuvan ihan samannäköisestä kissanpennusta kuin poikani Neptunus, niin saamanne pitää. Tuo kuvan kissa on oikeasti Chili, naapurin viime kesän pentueesta. Meillä ei tuollaisia pentuja onneksi ole, mutta naapureilla on leikkaamattomia tyttökissoja, jotka saa aina joskus pentuja. Chili asuu tätä nykyä kuulemma hyvässä kodissa Helsingissä siskonsa Inkan kanssa.

257165.jpg

Katson oikeudekseni laittaa kuvan myös itsestäni, olenhan mäkin sentään isä, ja myös isän poika.

257174.jpg

Paljon onnea kaikille isille ja isien lapsille 12.11!