Kai me vielä ehditään mukaan Kissakuvahaasteeseen? Seitsemännen haasteen aiheena on Väri. Mä olen väriltäni punatiikerivalkoinen, siis punainen tiikeriraidoilla ja valkoisilla sukilla, mahalla ja rinnalla. Naamassakin on vähän valkoista, samoin leuassa. Mä olen kuulemma oikein perinteisen värinen, aito ja ihana.

Täällä Keski-Suomessa on enemmän punaisia kuin esimerkiksi etelässä, jossa on kuulemma lähinnä ruskeita ja mustavalkoisia. Viime kesänäkin se yksi tuli Helsingistä asti hakemaan mammalta (joka siis luovutti niitä rääpäleitä, ei kasvattanut) kaksi pentua, punaisen ja sinikilpparin, kun niitä ei löydy sieltä etelästä.

Takaisin asiaan, mamma sanoo että mä olen vähän hankala ja hauskakin valokuvattava. Punainen kun on niin eri värinen riippuen valaistuksesta, välillä se on oranssi, välillä keltainen ja välillä valjun harmahtava. Mutta komea joka valossa ainakin mun mielestäni.

Tässä pari kuvaa mun värityksestäni, punainen varjossa ja auringossa:

424979.jpg

Aito punainen:

250616.jpg

Punanen ja valkoinen, vähän tiikeriäkin: Kauniit silkkihansikkaat ja rehottavat rintakarvat

424989.jpg