Toivottavasti teillä muilla valjastelijoilla on ollut paremmat ilmat - täällä nimittäin on ollut kostea ja sumuinen ilma jo muutaman päivän. Olen kuullut neitien kurnuttelevan, että kosteus tekee hyvää turkille ja iholle, mutta mitäpä minä siitä, naisten puheita. Olenhan mä muutenkin niin komeassa kunnossa, vaikka mamman edellisestä pesusta onkin jo aikaa... No mutta osaanhan minä toki itse itseänikin pestä, ei se ole mikään ongelma. Olen vain huomannut, että mamman pesun jälkeen ihmiset kehuvat täydellisen punaista ja hohtavaa turkkiani vielä enemmän.

Tämä arki on ollut nyt vähän turhan harmaata, vain sisäleikkejä, unta ja ruokaa. Onneksi nyt on sentään pussiruokia, eikä ainaisia tölkkejä tölkkien perään. Näyttelystä mami osti Tabby-tädiltä mulle tosi hauskoja uusia lelujakin, kissanminttupallon ja -hiiren, sekä sellaisia mintulla höystettyjä "riepuja". Kaikki on tosi kivoja leikkimiseen, vaikka en erityisen paljon mintusta villiinnykkään.

Nukkumistakin on tullut harrastettua erityisen paljon. Tuossa säässä ei edes saaliit liiku, mitä nyt lintuparvet suunnittelee matkaansa. Onneksi enää ei ole niitä ärsyttäviä pääskysiä, jotka kiusaa kissoja. Oletteko huomanneet? Ne oikein väkisin lentävät ihan tassujen ulottuville ja sitten niitä ei saakkaan napattua. Mammankin mielestä ne on vähän riskipelureita, kun tällaisen saalistajan kustannuksella pelaavat. Nuorempana kollinalkuna (vielä kun sain olla vapaana) sainkin sellaisen linnun kiinni, kyllä jättivät hetkeksi rauhaan, kun kuulivat kaverinsa luiden narskuvan hampaissani...

No nyt, ennen kuin teitä suloturkkisia neitejä alkaa pelottaa, niin laitan tuoreen kuvan itsestäni. Katson vähän halveksuvan unisesti mammaa, kun se kuvaa minua liikaa. Jokainen minusta otettu kuva on onnistunut, joten miksi niitä silti pitää ottaa samasta tilanteesta kymmeniä?

208333.jpg

Mamma vielä sanoo, että sitä harmittaa, kun näistä kuvista tulee tänne ladattaessa näin rakeisia. No, päasia että upea nenäni, kaulukseni ja sukkani näkyvät.