Niin, lauantaina oli myös pesupäivä. Pesun tulos on aika mukava asia, mutta itse pesusta en pidä. Pestäänö teitä muita, kaverit? Aluksi luulin, että mut pestäisiin vain ennen näyttelyitä, mutta nyt ollaan mamman kanssa sovittu, että mut pestään suunnilleen kahden kuukauden välein, jotta turkki pysyy yleisesti hyvässä kunnossa. :)

Mulla on kuulemma vähän sellainen ongelma, että hännän ja selän karvat ovat pidempi kuin muut ja karheampia, ja hännän tyveen sekä selkään meinaa muodutsua hilsettä. No nyt mut on kuitenkin pesty kahdesti helokkiöljyshamppoolla, ja se pitää mun turkin noin kuukauden ihan hilseettömänä. No komea se on muutenkin mun mielestä ainakin...

Pesun jälkeen turkki on pehmeä ja tosi punainen. Pari tuntia itse toimenpiteen jälkeen menee tietenkin turkin puhdistamiseen, nuolen siis itseni vielä kerran putipuhtaaksi. Sitten mamma aina harjaa turkin pöyheäksi. Loppupäivä mut pitää pitää lämpimässä, etten vilustu.

Nyt päätin pesun jälkeen nukkua papan sylissä siksi, että siinä on lämmin ja turvallinen olla, ja toisaalta olin vihainen mammalle edellisessä kirjoituksessa ilmenneen tempun takia. Yöllä menin kuitenkin mamman kainaloon nukkumaan, kuten aina.

Tässä pari kuvaa, molemmissa turkkini on vielä kostea, hirveän sotkuinen ja ruman näköinen, mutta nyt se kiiltää ja hohtaa punaisuuttaan taas ihan hilseettömänä. ;)

Näin hirveä näky olin noin kymmenen minuuttia pesun jälkeen:

285591.jpg

Papan sylissä on hyvä kuivatella, turkki vielä sotkussa, kun en antanut mamman vielä harjata:

285588.jpg